☝📖İbrahimi ﷺ Muhammedi ﷺ Hanif İslam📖☝﷽𐰃𐰠𐰯☝📖المحمدية☝Muhammediyye📖☝𐰃𐰠𐰯༺الله أكبر ༻

☝المحمدية☝الاامام سيد محمد هاشمي الموسوي 📖 علي الكتاب و السنة☝

Online Arapça Dersleri Video İzle,Arapça Sarf,Arapça Nahiv Video,Arapça Dilbilgisi Video,Online Arapça dilbilgisi Dersleri,islami ilimler,Kuran tefsiri video izle,islami dini sohbet izle,İslami sorular cevaplar,Muhammediyiz-Arapça Dersleri Temel İslami İlimler-Arapça Dersleri,Online Arapça Dersleri Video,İslami ilimler Video Dersleri,

Soru: "Hiç ölmeyecekmiş gibi dünya için, yarın ölecekmiş gibi ahiret için çalış" sözünü delil olarak kullandığınızı ve bunun bir İslâmî eser olduğunu söylediniz. Halbuki ben bu sözün hadis olduğunu işit­tim. Siz hangi görüştesiniz ve bu ibarenin anlamı nedir?

Sorularla islamiyet-16->Cevap: Öncelikle söylemek isterim ki âlimler eser kelimesini hem Rasûlullah'tan rivayet edilen şeyler için, hem de sahabeden (ve tabiin­den) rivayet edilenler için kullanmışlardır. O halde söz konusu ibare­nin bir eser olması ile -hadis olduğu kesinlik kazandığı takdirde- ha­dis olması arasında bir çelişki yoktur.


Gerçek olan şu ki bu ibare bazı kaynaklarda hadis olarak, bazı kaynaklarda da sahabe sözü olarak geçmektedir. İbn Kuteybe'nin Tefsiru Garibu'î-Kur'an isimli kitabının 392. sahifesinde şöyle de­nilmektedir:


"Kim ahiret kazancını isterse" anlamında harse'I-ahire ifadesi kullanılır. Dünya için çalışan ve dünya için mal biriktiren kimse anlamında/w/ü7îH/7 yahrisu li'd-dünya denilir. Abdullah ibn Amr'm şu sözü de bu anlama gelir:


Hiç ölmeyecekmiş gibi dünya için çalış, yarın ölecekmiş gibi de ahiret için çalış.


Kurtubi Tefsirinin 18. cüzünde bu söz Hz. Ömer'e (r.a) nisbet edilmiştir.


İbnü'l-Esir'in en-Nihaye fi Ğarihi'l-Hadis isimli kitabının birinci cüzünde bu ibare Hz. Peygamber'in hadisi olarak rivayet edilmiştir. Bi­rinciden farklı olarak sadece hars kelimesi yerine, çalışmak anlamına gelen amel kelimesi kullanılmıştır.


Bu açıklamadan anlıyoruz ki bu ibare bazı kaynaklarda merfu ha­dis olarak, bazı kaynaklarda ise Abdullah ibn Amr'm ya da Ömer ibn el-Hattab'ın (r.a) bir sözü olarak geçmektedir. Bir söz için eser'div de­diğimiz zaman bu, hem hadisi, hem de sahabe sözünü içine alır

Bu Bölümdeki(16) Diğer Sorular için aşağıdaki menüye bakınız↷↷↷
  • Tevhid
  • Kur'an
  • Sorularla İslam-16.Bölüm
  • Sorularla İslam-Bölümler
  • ☝📖 المحمية 📖☝


https://www.muhammediyye.org/

📖-المحمية علي الكتاب و السنة الصحيحة-📖

                   Öğrencilerimize önemli hatırlatma;


اعوذ بالله من الشيطان الرجيم

 بسم الله الرحمان الرحيم

 الحمد لله رب العالمين وحده لا شريك له و محمد رسول الله لا رسول و لا نبي بعده و الصلاة و السلام علي آله واهل بيته و اصحابه و امته اجمعين

Kovulmuş şeytandan,Her şeyin yaratıcısı tek rabb,tek ilah,tek gerçek egemen,rahman ve rahim olan Allaha cc sığınırız,her türlü kulluğun,ibadetin,itaatin,faydalı amellerin ve sözlerin tümü sadece ve sadece onun rızası içindir,salatü selam bütün peygamberlerin peygamberi  efendimiz,rehberimiz,önderimiz ve örneğimiz Hz Muhammed Mustafa aleyhi efzalussalati vesselama,aline,temiz ehli beytine,davası uğruna savaşan ashabına ve yolunda yürüyen ümmetine olsun.

Sitemizde yeralan çalışmalarımız;başta yüce kitabımız Kur'anı Kerim olmak üzere,temel İslami kaynakların anlaşılmasına yardımcı olmak üzere hazırlanmıştır.Bu çalışmalarda bizlerden ilgisini,yardım ve desteğini esirgemeyen kardeşlerimizden ve cümle müslümanlardan. Allah razı olsun.

   📖☝المحمدية علي الكتاب و السنة☝📖☝Muhammediyye☝📖

             S.Muhammed Kayaalp El-Haşimi Ks

الامام سيد محمد الهاشمي

Destek olmak isteyen kardeşlerimiz iletişim formundan bize yazınız,Allah razı olsun.S.Muhammed Kayaalp (el-Haşimi) Ks--Arapça Dersleri-İslami Sohbetler-Tevhid-Tefsir-Hadis-Fıkıh-Fetvalar-İrşadlar...↷↷↷↷




 

Soru: "Hiç ölmeyecekmiş gibi dünya için, yarın ölecekmiş gibi ahiret için çalış" sözünü delil olarak kullandığınızı ve bunun bir İslâmî eser olduğunu söylediniz. Halbuki ben bu sözün hadis olduğunu işit­tim. Siz hangi görüştesiniz ve bu ibarenin anlamı nedir? Rating: 4.5 Diposkan Oleh: ☝الاامام سيد محمد هاشمي الموسوي☝المحمية

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.