☝📖İbrahimi ﷺ Muhammedi ﷺ Hanif İslam📖☝﷽𐰃𐰠𐰯☝📖المحمدية☝Muhammediyye📖☝𐰃𐰠𐰯༺الله أكبر ༻

☝المحمدية☝الاامام سيد محمد هاشمي الموسوي 📖 علي الكتاب و السنة☝

☝https://www.muhammediyye.org/
📖-المحمية علي الكتاب و السنة الصحيحة-📖

Teoriye göre;İlluminati yani uzaylı ve insan melezi ırklar,yarı vampir,yılan,ejderha vs melez soylardan oluşan topluluk,masonik, illuminatik firavun ve nemrud soylarının hipnoz,büyü,zihin kontrolü,algı yönetimi ile bireyler ve toplumları yönetmesi,hizbüşşeytan illumiatinin küresel illuminatik sistemi; siyaset,medya,sivil toplum,terör örgütleri,mafya,enerji,silah,ilaç,gıda tekeli alanlarda illuminati varlığı

Destek olmak isteyen kardeşlerimiz iletişim formundan bize yazınız Allah razı olsun.

  • tab1
  • tab2
  • tab3
  • tab4
  • tab5
  • tab6
  • ☝📖 المحمية 📖☝

S.Muhammed Kayaalp (el-Haşimi) Ks

الاامام سيد محمد هاشمي الموسوي

Arapça Dersleri-İslami Sohbetler-Tevhid-Tefsir-Hadis-Fıkıh-Fetvalar-İrşadlar

Online Arapça Dersleri Video İzle,Arapça Sarf,Arapça Nahiv Video,Arapça Dilbilgisi Video,Online Arapça dilbilgisi Dersleri,islami ilimler,Kuran tefsiri video izle,islami dini sohbet izle,İslami sorular cevaplar,Muhammediyiz-Arapça Dersleri Temel İslami İlimler-Arapça Dersleri,Online Arapça Dersleri Video,İslami ilimler Video Dersleri,

Soru: Bayramlarda elden ele dolaşan matbu bir tebrik kartı var. Bu kartın üstünde Ravza-ı Mutahhara'nın resmi, altında da şu hadis-i şerif bulunmaktadır: İman, yılanın kaçıp deliğine sığındığı gibi Medine şehrine sığın-c aktır. Bu, hadis midir, yoksa uydurma bir söz müdür? Sahih ise böyle bir benzetme hakkında ne diyorsunuz? İmanın yılana benzetilmesi bi­raz garip değil mi?

Sorularla islamiyet-17->Cevap: Buharî'nin rivayetine göre Rasûlullah (s.a) şöyle buyur­muştur:


Şüphesiz ki din, yılanın deliğine sığındığı gibi Medine şehrine sı­ğınmıştır.


Bu hadis sağlam hadis kitaplarında pek çok ravi tarafından riayet edilen sahih bir hadistir. Soruyu soran kimsenin zannettiği gibi uydur­ma bir hadis değildir. Sığınır anlamını verdiğimiz ya'razü kelimesi as­lında toplanmak ve birbirine katılmak anlamına gelir.


Belagat ilminde (Edebiyatta) bilinen bir gerçektir ki Arablar bir şeyi bir şeye benzettikleri zaman bundan, her yönden ve bütün vasıfla­rıyla bir benzerliği kasdettikleri anlamı çıkmaz. Bu sebeple "Teşbih (benzetme) bazı vasıflarda müşterekliği ve diğer bazı vasıflarda farklı­lığı ifade eder" demişlerdir. Çünkü bütün vasıflarda ve her yönüyle bir benzerlik hiçbir zaman mümkün değildir. Rasûlullah (s.a) söz konusu hadiste Medine'ye sığman iman ile deliğine sığman yılan arasında sa­dece tek bir yönden benzerliği kastetmiştir. O da korunmak ve sığın­mak maksadıyla belirli bir yerde toplanmak ve birleşmektir. Öte yan­dan Arablar yılan kelimesini, övgü ve hayranlık ifadesi olarak da kul­lanırlar. Mesela Arab şairlerinden birisi olan Zü'1-İsba el-Advâni kendi milletini överken şöyle diyor:


Düşmana karşı ülkeyi korurlar.


Onlar yeryüzünün yılanlarıdır (arslanlarıdır).


Tarafe ibn el-Abd de kendisini şöyle metheder:


Biliyorsunuz ben çelimsiz bir adamım,


Fakat ciddiyim; tıpkı keskin bir yüan başı gibi..


Bir başka şair de kendi kahramanlığı ve atılganlığıyla şöyle övü­nüyor:


Ben savaş meydanlarının toz bulutları gibi Düşmanın altını üstüne getiririm. Ben bu vadinin arslanıyım (yılanıyım)


Şair Ebû Nuvas, kendi dönemindeki Mısır valisi el-Hasibi'i şöyle methediyor:


Ülkelerdeki kahramanların (yılanların) en atılganı odur. Bir sıçradımı tam sıçrar.


Büyük insanları hayye (yılan) diye vasıflandırmaları ve erkeğe hayye (yılan) demeleri Arabların adetindendir. Himayesindeki insanla­rı koruyan, cesur kişilere "hayyetü'l-vâdis" (vadinin aslanı) demekte­dirler. Yine deha çapındaki kahramanlar için de "hayyâtûl-arz" (yeryü­zünün arslanları) tabirini kullanmaktadırlar. Bizim yiğitlerimiz sizinki­leri mağlup etti" derken de yine hayye kelimesini kullanırlar. Yürekli ve gözü pek bir kimseyi tanıtırken "o, erkek yılandır" anlamında "hay-yat'ün-zekerun" tabirini kullanırlar.


Bu duruma göre hadis-i şerifteki benzetmede herhangi bir tuhaf­lık yoktur.

Bu Bölümdeki(17) Diğer Sorular için aşağıdaki menüye bakınız↷↷↷
  • Tevhid
  • Kur'an
  • Sorularla İslam-17.Bölüm
  • Sorularla İslam-Bölümler
  • ☝📖 المحمية 📖☝


https://www.muhammediyye.org/

📖-المحمية علي الكتاب و السنة الصحيحة-📖

                   Öğrencilerimize önemli hatırlatma;


اعوذ بالله من الشيطان الرجيم

 بسم الله الرحمان الرحيم

 الحمد لله رب العالمين وحده لا شريك له و محمد رسول الله لا رسول و لا نبي بعده و الصلاة و السلام علي آله واهل بيته و اصحابه و امته اجمعين

Kovulmuş şeytandan,Her şeyin yaratıcısı tek rabb,tek ilah,tek gerçek egemen,rahman ve rahim olan Allaha cc sığınırız,her türlü kulluğun,ibadetin,itaatin,faydalı amellerin ve sözlerin tümü sadece ve sadece onun rızası içindir,salatü selam bütün peygamberlerin peygamberi  efendimiz,rehberimiz,önderimiz ve örneğimiz Hz Muhammed Mustafa aleyhi efzalussalati vesselama,aline,temiz ehli beytine,davası uğruna savaşan ashabına ve yolunda yürüyen ümmetine olsun.

Sitemizde yeralan çalışmalarımız;başta yüce kitabımız Kur'anı Kerim olmak üzere,temel İslami kaynakların anlaşılmasına yardımcı olmak üzere hazırlanmıştır.Bu çalışmalarda bizlerden ilgisini,yardım ve desteğini esirgemeyen kardeşlerimizden ve cümle müslümanlardan. Allah razı olsun.

   📖☝المحمدية علي الكتاب و السنة☝📖☝Muhammediyye☝📖

             S.Muhammed Kayaalp El-Haşimi Ks

الامام سيد محمد الهاشمي

Destek olmak isteyen kardeşlerimiz iletişim formundan bize yazınız,Allah razı olsun.S.Muhammed Kayaalp (el-Haşimi) Ks--Arapça Dersleri-İslami Sohbetler-Tevhid-Tefsir-Hadis-Fıkıh-Fetvalar-İrşadlar...↷↷↷↷




Soru: Bayramlarda elden ele dolaşan matbu bir tebrik kartı var. Bu kartın üstünde Ravza-ı Mutahhara'nın resmi, altında da şu hadis-i şerif bulunmaktadır: İman, yılanın kaçıp deliğine sığındığı gibi Medine şehrine sığın-c aktır. Bu, hadis midir, yoksa uydurma bir söz müdür? Sahih ise böyle bir benzetme hakkında ne diyorsunuz? İmanın yılana benzetilmesi bi­raz garip değil mi? Rating: 4.5 Diposkan Oleh: ☝الاامام سيد محمد هاشمي الموسوي☝المحمية

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.